laatste week camper en op avontuur in de outback - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jolijn en Edwin Heesakker - WaarBenJij.nu laatste week camper en op avontuur in de outback - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jolijn en Edwin Heesakker - WaarBenJij.nu

laatste week camper en op avontuur in de outback

Door: Jolijn en Edwin

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Edwin

24 April 2015 | Australië, Darwin

Zaterdag 18 april.

Na een nachtje in het Girringun national park te hebben geslapen hebben we ons ontbijt een keer op in de camper. Het regende helaas. Maar met toch weer wat kilometers vandaag en minimaal 25 graden is dat niet erg. Na ons ontbijt en na het zien van de Wallaman Falls zijn we richting Mission Beach gereden. Rond 12 uur kwamen we hier aan en hebben rondgereden en gekeken. We hadden de planning om hier een dag te blijven. Maar omdat het weer wat tegen viel en niet positief zou veranderen zijn we doorgereden na Paronella Park. Een vervallen erf/gebied wat een Spaans gezin vanaf 1930 heeft opgebouwd. Op dit erf/gebied heeft dat gezin ook een bedrijf opgebouwd maar door verschillende overstromingen en orkanen is dit verschillende keren gedeeltelijk verwoest, maar ook weer opgebouwd. Nu staan er nog overblijfselen die in loop van de aankomende jaren zullen worden gerestaureerd na oude stijl. Bij de prijs van de entree zat ook 1 overnachting op de aansluitende camping, dus hebben hier gebruik van gemaakt. Ook was er een avond rondleiding om 8 uur waarbij het park gedeeltelijk verlicht was. Na de avondrondleiding hebben we nog een tijd op het terras gezeten om gebruik te maken van de gratis wifi. rond 23.00 uur gingen we na bed.

Zondag 19 april

Vandaag wat langer geslapen dan andere dagen. Half 9 gingen we uit bed en hebben ons ontbijt op in de camping keuken. Deze was tegenover onze camper dus makkelijk met alle spullen. Nadat we ons ontbijt ophadden was het inmiddels droog en begon de zon weer door de wolken te prikken. Het was gelijk weer flink zweten. Omdat het droog was zijn we nog een uurtje het park doorgelopen om wat mooie foto's te maken. Om half 12 zijn we weer in de camper gestapt en richting eind bestemming van de camper reis Cairns gereden. Na anderhalf uur kwamen we aan in Cairns. Hier wat folders en informatie ingewonnen bij de tourist information, daarna onze zwemkleding aan getrokken en gaan afkoelen bij de lagoon. Vergelijkbaar met zwembad de zeven morgen, alleen dan een overgang van gras na fijn zand waar het water weer op uitkomt. alleen geen glijbaan en duikplank, maar ook spattende kinderen, matten en balletjes in het water. Verder was dit vrij toegankelijk. En omdat de wolken inmiddels waren verdwenen en de zon volop scheen was het heerlijk afkoelen bij zo'n 33 graden. Na anderhalf uur heerlijk te hebben gelegen aan de lagoon zijn we een camping gaan opzoeken. Na wat te hebben rondgereden ging onze keuze na Cairns Holiday Park. Achteraf een goede keus. We kregen gelijk korting na het zien van onze camper en we hebben iedere dag 3 uur per persoon, goede en gratis wifi. Na het zien van onze plek hebben we nog even een boodschap gedaan en bij terugkomst gegeten. Na eten weer heerlijk buiten gezeten met een bakje koffie en thee. Het gebied hier noemen ook wel Tropical Northern, we begrijpen inmiddels waarom. regenen doet het hier niet veel meer. Het is hier minimaal 28 graden en erg benauwd. Ofwel flink zweten en bakken in de zon.

Maandag 20 april.

Vanochtend 8 uur uit onze camper gekomen en weer heerlijk buiten ontbeten. Na ons ontbijt even een wasmachine aangezet en een kop koffie en thee gedronken. Nadat de wasmachine klaar was, en we de koffie en thee op hadden, hebben we de was te drogen gehangen. Rond 11 uur hebben we bij de receptie van de camping onze keuze gemaakt voor onze activiteiten die we deze dagen in Cairns nog gaan doen. Afwachtend van het weerbericht dat om 4 uur geüpdatet wordt zijn we weer na de lagoon gegaan. Hier weer heerlijk gelegen en gezwommen. Het zonnetje prikte behoorlijk, zelfs door de wolkjes heen. Om 5 uur terug na de camping en onze activiteiten vastgesteld en geboekt. Rond 6 uur gekookt en gegeten onder het genot van een drankje. Hierna wat contact gehad met Nederland via wifi met een kopje thee en koffie. Rond 9 uur nog een verfrissende douche en daarna na bedje.

Dinsdag 21 April

Vandaag half 8 onze wekker gezet om eruit te gaan. Op de planning stond vandaag een dagje na Kuranda. je kan hier op 3 verschillende manieren komen. Met de auto, skyrail en met een treintje. Deze laatste optie hebben wij gehad. Om 9.30 vertrok het treintje richting Kuranda over het oude spoor. Deze verbinding is tot stand gekomen van 1884 tot 1910. Dit omdat door de haven in Cairns vanuit Kuranda moeilijk te bereiken was via de wegen na een regenseizoen. Daarom werd besloten voor deze vaste verbinding tijdens alle seizoenen. De aanleg van het spoor heeft verschillende keren vertraging opgelopen door plunderingen, ziektes van werknemers, overstromingen en cyclonen. De rit over dit spoor voerde ons in 2 uur bij Kuranda. Hier aangekomen hebben we door het stadje gelopen wat vol staat met restaurants en winkeltjes. In deze winkels veel souvenirs en dingen gemaakt door de plaatselijke bevolking. Om half 4 ging onze trein weer terug na Cairns. 6 uur terug op de camping ons eten gemaakt, en heerlijk buiten gegeten onder het genot van een drankje. Na de afwas nog een kopje thee (koffie is helaas op) bij het noteren van onze verhalen. Daarna nog kort op wifi en rond 10 uur weer na bed.

Woensdag 22 April

Vandaag een dag zonder verplichtingen. Om 8 uur ons bed uit en ontbijtje op. Na het ontbijt een was gedraaid, zodat meeste gangbare kleren voor laatste deel van de reis weer fris zijn. Hierna de camper wat opgeruimd enwat folders uitgezocht. Na het ophangen van de was en kopje koffie en thee te hebben gedronken hebben we even een boodschap gedaan voor de laatste dagen in cairns. Rond half 12 zijn we na de Crystal Cascades gereden. Prachtige waterval gevolgd door een stroomversnelling van 1,2 km. Hier even in gedobberd en wat gegeten. Na het eten zijn we een stuk verder na boven gereden via de Captain Cook Highway. een mooi stukje langs de kust op tot de Rex lookout. Daar gedraaid en weer terug gereden na Cairns. In Cairns nog even aan de lagoon gelegen om bij te bruinen, anders lijkt het net alsof we niet zijn weg geweest. Rond 6 uur pizza gehaald en gegeten voor de camper op de camping. Daarna nog een verhaal geschreven en rond 9 uur na bed want morgen er vroeg uit.

Donderdag 23 April

Vanochtend 6.30 ons bed uit omdat we 7.45 klaar moesten staan op de pier. Vanuit hier gingen we met een zeilboot richting Upolo Reef waar we gingen snorkelen en duiken. Na een tocht van 2 uur kwamen we aan bij het reef. Onderweg nog wat instructies gekregen en wat meer weetjes over de vissen en het reef. Bij het reef hebben we ons klaar gemaakt om te duiken en snorkelen. Jolijn is het eerste halfuur gaan duiken. Hierbij prachtig koraal gezien mooie vissen en een turtle. Edwin is in die zelfde tijd gaan snorkelen. Ook prachtig koraal gezien, mooie vissen en verschillende turtles. Om 12 uur terug op de boot stond de lunch klaar, kippenbout met verschillende salades en brood. Rond 1 uur zijn we weer terug het water in gegaan om nog een uur te snorkelen. ook nu weer mooi koraal, vissen, zeesterren en een grote turtle. Om 2 uur ging de boot weer terug na de haven. Hier aangekomen om half 5 zijn we terug gereden na de camping en hier douche genomen. Kwart voor 6 gingen we terug richting centrum om aan de boulevard te eten. Heerlijke rustig gegeten. Rond 8 uur zijn we terug na de camping gegaan en wel direct na bed gegaan. Dit omdat we er morgen weer vroeg uit moeten om de camper in te leveren en te vliegen na Darwin.

Vrijdag 24 April.

Weer ging de wekker om 6.30. Dit keer omdat we onze spullen nog moesten pakken, camper opruimen. Nadat we dit gedaan hadden zijn we om half 9 weg gereden van de camping. Richting vliegveld na Apollo om onze camper weer in te leveren. Hier was alles prima mee, en hebben vanuit hier een taxi gepakt na het vliegveld. Een rit van 5 minuten. Na het inchecken in het vliegtuig na Darwin. Deze vlucht vertrok om 11.00 uur en landde weer om 13.05 uur. Op het vliegveld na het pakken van onze tassen een ticket gekocht voor de bus die ons afzette voor ons hotel. Na het krijgen van sleutel onze tassen op de kamer gegooid en de stad ingelopen om wat te eten. Een heerlijke omelet met ham, kaas en tomaat voor Edwin, en Jolijn een club sandwich chicken. Hierna nog even door het centrum gelopen, water gekocht en rond 6 uur terug na onze hotelkamer. Hier een kopje thee en koffie gedronken en intussen onze tassen gepakt voor de aankomende 3 dagen. Een 3 daagse trip na kakadu national park. Rond 9 uur na bed, wekker op 5.45 omdat we worden opgehaald om 6.30

• 24 April 2015 - 15:56

Lous:

Woh wat hebben jullie al veel gezien en gedaan!
    Geniet van jullie laatste weekje!

Dikke kus van ons

• 24 April 2015 - 16:30

Marja Heesakker:

Geniet nog van de laatste week.
    groet Marja en Ben

• 24 April 2015 - 20:37

Dicky:

Fantastisch om te lezen wat jullie allemaal zien en mee maken. Nog veel geniet plezier. Groetjes, Dicky.

• 25 April 2015 - 06:13

Lenie Vermaes:

Druk,druk,druk! Jullie zijn bijna toe aan vakantie

• 25 April 2015 - 11:04

Noortje :

Veel plezier nog tijdens jullie laatste week.