3 daagse tour Northern Territory - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jolijn en Edwin Heesakker - WaarBenJij.nu 3 daagse tour Northern Territory - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jolijn en Edwin Heesakker - WaarBenJij.nu

3 daagse tour Northern Territory

Door: Jolijn en Edwin

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Edwin

27 April 2015 | Australië, Darwin

Zaterdag 25 April.

5.45 ging de wekker. Alles ingepakt en om 6.30 werden we opgehaald om na het Kakadu Park te gaan. Onze eerste stop was na een uur ongeveer, bij een shop om evt een ontbijtje te scoren of het hoognodige te kopen. Hier hadden ze ook een basin met een zout water krokodil en een zoet water krokodil, dit zodat je het verschil goed kon zien. Na weer een uur rijden kwamen we aan bij North Rockhole in het Mary River Park. Op deze rivier gingen we op zoek na krokodillen. Vanwege het warme weer, (32 graden geen wolkje in de lucht en erg benauwd) was de kans op krokodillen klein. Maar we hebben er toch 2 gespot, in het water. Rond het middaguur kwamen we aan in het Kakadu National Park. Hier onze lunch met de hele groep gemaakt. Na de lunch gingen we verder na Ubirr. Een plek met rotsen waar de Aboriginals duizenden jaren geleden tekeningen op de rotsen hebben gemaakt en nu nog tebezichtigen zijn. Hier 2 uur rondgelopen en gekeken met een verhaal over de aboriginal erbij verteld door de gids. Als hoogtepunt van de walk een prachtig 360 graden uitzicht bovenop een rotspartij over een mooi gedeelte van het park. Rond half 5 zijn we weer gaan rijden. Nu na een pomp om te tanken en evt een lekkernij te kopen voor de avond. Om kwart over 6 kwamen we aan op de camping waar we gingen overnachten. We hadden verwacht dat we onze tentjes nog moesten opzetten. Maar er stonden al eenvoudige hutjes voor ons klaar met bedden om in te slapen. Rondom dichtgemaakt met hor tegen de muggen. Toch eerst rondgespoten met onze muggen verdelger voor de enkele mug die er zat, en verder gecontroleerd op evt gevaarlijke insecten. Om 19.15 was het eten klaar. Steak, worstjes, gebakken piepers en verschillende salades. Heerlijk gegeten met een glaasje Australische wijn erbij. Na het eten op tijd na bed, want was toch wel een vermoeiende dag en de wekker gaat morgen weer om 6.00 uur.

Zondag 26 April.

6.00 ging de wekker. Het was nog redelijk donker dus tent moeten opruimen en tas inpakken met de lamp aan. Hierna ons opgefrist en ontbeten. Na het ontbijt zijn we om 7.15 vertrokken na onze eerste stop van vandaag. om 8.45 waren we op de parkeerplaats, gevolgd door een wandeling van 3 kwartier bracht ons op de juiste bestemming. Een pool met glashelder water om heerlijk in te zwemmen. Omringd door rotsen met een waterval. Helaas door de droge periode kwam het water rustig stromend van de rotsen. Normaal komt het met liters tegelijk dat je er niet onder kunt zwemmen. Na een uur zwemmen en zonnen weer terug na de bus en daar gegeten. Wraps zelf klaargemaakt met de keus uit verse groenten, tonijn of ham. Om 12.15 weer terug in de bus op na de volgende stop, genaamd Molyne. Een rit van een halfuur en laatste 500 meter was een smal pad met grote kuilen, gaten en stenen. Hier weer een mooie waterval met een pool om in te zwemmen. zwemmen ging niet door want een zoetwater krokodil was ons voor. Om 13.00 zaten we daarom alweer in de bus op weg na een andere plek om te zwemmen en te zonnen. Om kwart over 2 kwamen we aan bij Umbrawarra Gorge. Na iets meer dan uurtje te hebben gezwommen gingen we verder na Pine Creek. Een historisch stadje vanwege het goed zoeken in de mijn in vroegere jaren. Hier hebben we getankt en ijs gegeten bij de shop. Na bier gekocht te hebben voor de avond, zijn we na onze eindbestemming gereden van vandaag Mount Bundy station. Een camping bij een boer. We slapen in pop-up tentje tussen de kangaroes, grote padden, slangen en buffels. Om 7 gegeten en daarna met de hele groep rondom het kampvuur gezeten.

Maandag 27 April

Vanochtend weer om 6 uur opgestaan. Snel tent opruimen, opfrissen en vanaf half 7 tot 7 uur genieten van de prachtige zonsopgang tijdens ons ontbijt tussen de kangaroes. Om kwart over 7 reden we weg richting Banyan. Hier hadden we een kwartiertje om te kijken na een banyan tree en de liefhebbers konden hier wakker worden met een kop koffie. Om kwart over 8 reden we verder na Termite Mounds. Hier waren termietenheuvels van wel 5 meter hoog. Na hier een half uurtje verschillende termietenheuvels te hebben gezien en verhalen erbij te hebben gehoord, zijn we verder gereden na Florence Falls. 2 prachtige watervallen. Hier een uurtje gezwommen en gesprongen van hoge rotsen. Terug na de bus nog een mooie route gelopen door het regenwoud. Om half 11 weer vertrokken, een half uurtje rijden na de Wangi Falls. Weer 2 mooie watervallen maar andere omgeving. Rondom de watervallen was een loopvogel van 1.2 km waar we een uur voor hadden, want om 12 uur stond de lunch klaar. Broodjes hamburger, zelf verder te beleggen met sla, tomaat, komkommer, ui, kaas en diverse sauzen. Om kwart voor 1 zijn we weer in de bus gestapt om kort even te gaan kijken bij de Tolmer falls. Weer een waterval, maar deze kwam van een grotere hoogte dan de voorgaande. Om half 2 kwamen we aan bij onze laatste bezichtiging van de 3 daagse trip, Buley Rockhole. Een stroom versnelling van wel 5 km lang. Maar een stuk van 200 meter met mooie pools ertussen voor ons om in te springen en zwemmen. Na iets meer als een uur hebben we ons omgekleed en opgemaakt voor de busreis terug na Darwin. Om goed half 6 werden we afgezet voor ons hotel. Tassen gedropt op de kamer en nog even te stad in om wat te eten. Na het eten terug na het hotel en alles klaar maken voor de laatste paar dagen van onze reis. Nog even op Internet en op tijd slapen. Morgen laatste binnenlandse vlucht in Australië, na Melbourne.

• 27 April 2015 - 14:09

Marja Heesakker:

Wat gaat de tijd toch snel voorbij.
    nog veel plezier de laatste dagen
    groet marja en ben.

• 27 April 2015 - 19:10

Joke:

Dank je wel wat een mooi programma geniet nog een paar dagen groetjes joke

• 27 April 2015 - 19:47

Lenie Van Den Bergh:

Mooi om te lezen ik probeer me in te beelden hoe mooi het daar is. Geniet nog en tot volgende week. Groeten van Lenie en Sander.

• 27 April 2015 - 22:49

Dicky Van Gaalen:

Prachtig te lezen wat jullie allemaal weer gezien en mee gemaakt hebben. Nog een paar dagen genieten. De tijd vliegt. Liefs dicky van gaalen van den bergh.

• 29 April 2015 - 10:02

Lenie Vermaes:

Mooie verhaaltjes, de laatste loodjes en dan weer terug naar ons mooie dorpje van Maas en Waal. Geniet nog maar eventjes.