De eerste dagen Namibië, Botswana en Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Jolijn en Edwin Heesakker - WaarBenJij.nu De eerste dagen Namibië, Botswana en Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Jolijn en Edwin Heesakker - WaarBenJij.nu

De eerste dagen Namibië, Botswana en Zimbabwe

Blijf op de hoogte en volg Jolijn en Edwin

17 September 2019 | Zimbabwe, Victoria Falls

Zo dan nu eindelijk ons eerste verslag vanuit Zimbabwe dit keer.

De vluchten zijn verder goed verlopen en we zijn zaterdagmiddag 14 september gearriveerd op Windhoek internal airport. Zeer klein was het vliegveld met maar 4 balie's voor de douane en maar liefst 1 bagage band. Het duurde overigens zo lang om de douane door te komen dat alleen onze tassen er nog maar lagen en ze deze alvast op en karretje hadden gelegd. Onze chauffeur van het verhuurbedrijf stond al klaar. We reden naar Windhoek city om de auto op te halen. Hier een hoop papierwerk en uitleg over de auto en tent. We zijn rond 16:30 direct naar onze b&b in Otjiwarongo gereden. Het laatste stuk in de schemer rijden want de zon was al onder. We kwamen om 19:30 aan. Snel inchecken en daarna nog wat boodschapjes doen. En we aten wat bij de b&b.

Zondag 15 september stonden we om 5:30 op want we hadden een flink stuk te rijden, wel 950 km. We stapte om 6:30 in de auto. De eerste 500 km rijden verliep vlotjes. Onderweg een keer gestopt om te tanken en te lunchen. Veel armoede onderweg gezien, weinig bevolking maar wel dorpjes van rieten huisjes. Rond 16:00 kwamen we aan bij Sangwali. Vanaf hier moesten we nog 10km off road rijden om op de camping aan te komen. Dit was echt in de middle of nowhere. Tentje opzetten, daarna wat eten en nog even vij ons zelfgemaakt kampvuurtje zitten voordat we gingen slapen.

Maandag 16 september stond er een rit van ongeveer 450 km op het programma maar wel 2x de grens overgang. We ontbeten eerst op de camping en reden om 8:30 weg. Een keertje tanken en rond 11:00 bij de grensovergang van Namibië naar Botswana. Dit verliep vlotjes, stempeltje en een formulier invullen en klaar. Om vervolgens 1 km verdop Botswana in te rijden. Hier moesten we ons ook weer binnen melden, nieuwe stempel en de auto toegang betalen. Daarna reden we door Chobe national park waar we onze eerste olifanten spotte. En na ongeveer 100 km kwamen we aan bij de grensovergang van Botswana naar Zimbabwe. Eruit ging weer prima, nieuwe stempel. Maar toen moesten we 1 km verdop Zimbabwe in. Hier duurde het erg lang en wat troubels maar dit loste zich op.

Toen nog 100 km rijden en toen kwamen we aan op de Old Drift Lodge. We konden direct 's middags nog mee op de river cruise. We hebben hier olifanten, hippo's en krokodillen gespot. We drinken heerlijk een wijntje en een Zambezi biertje op de Zambezi. 's avonds heerlijk gedineerd.

Dinsdag 17 september. Vanmorgen al vroeg naar de Victoria Falls geweest. Om 6:00 dus weer vroeg ons bed uit. Het was een prachtig uitzicht! Nu staan we klaar voor onze middag safari en hopelijk spotten we weer wat wild!

Inmiddels terug van een geweldige game drive met zonsondergang. We hebben olifanten, giraffe, kudu, zebra's, vogels, waterbok, buffels.

En het is nu ook gelukt om wat foto's te uploaden.

• 17 September 2019 - 19:27

Daphne C:

Leuk om jullie reis te volgen! Al veel kilometers op de teller!
    Veel plezier op jullie middag safari!

• 17 September 2019 - 20:53

Joop :

Wat leuk jullie reisverslag ik geniet ervan , houd wel die roofdieren in de gaten want die zijn niet kieskeurig , groetjes Joop

• 17 September 2019 - 21:30

Dicky:

Prachtig wat jullie allemaal mee maken en zien. Super mooie foto's. Pas op voor de wilde dieren.

• 17 September 2019 - 21:45

Gery:

Hoi Jolijn & Edwin, supermooie ervaring daarginds. nog veel plezier!

• 17 September 2019 - 22:28

Lenie:

Hoi Jolijn en Edwin.

Wat een mooie foto s en wat hebben jullie nu al veel gezien.
    Lekker genieten samen.

• 18 September 2019 - 00:40

Ycke:

Wauw, wat een avontuur al, geweldig! En super leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geniet van jullie mooie reis en tot het volgende berichtje!

• 18 September 2019 - 06:14

Bauke:

Wow al veel kilometers gereden! Hele mooie foto's van bijzondere momenten!

• 18 September 2019 - 08:18

Klaas Bont:

Hoi Jolijn en Edwin wat een avontuur hebben jullie al gehad ,geweldig wens jullie een fijne vakantie.
    gr klaas bont (paleiswacht het loo )

• 19 September 2019 - 20:01

Herman Brinkhorst:

Wow wat gaaf zeg. Op zoek naar de rest van de big five dan maar. Geniet.

• 25 September 2019 - 19:30

Irene:

Wow, wat een prachtige foto's! Nu al een vakantie om nooit meer te vergeten